Gjengetabell rørgjenger

Whitworth- rørgjenger 55°. Sylindriske rørgjenger (BSP ). Koniske rørgjenger ISO R. Metriske grovgjenger gr. Får du ikke bestilt dette produktet?

Eller registrer deg hvis du ikke er . Med anbefalt gjenge bor. Hjem Slanger, kuplinger og tilbehør Tekniske spesifikasjoner. Tilbake til Tekniske spesifikasjoner.


La ved en link med gjengetabell. Gå ned til gjengetabell side 385. Hardhet sammenligningstabell.

Så en rørgjenge er 3mm utvendig. British_standard_pipe_thread . Rørgjenger er IKKE benevnt etter utvendig diameter på gjengene, slik det er. Gjengene finnes i paralelle BSPP. Jeg sitter stadig og tegner både rørgjenger og vanlige gjenger,. Jeg har liggende en gjengetabell ved siden av meg som jeg skal forsøke å. Rørgjenger er for meg gjenger brukt på rør, og det brukes flere gjengetyper i tillegg til de BSP og NPT.


Amerikanske rørgjenger koniske R Rørgjenger -BSP Europeiske rørgjenger. Alle gjenger er iht en standar. Ja, jeg skal ikke kverulere mer om dette , men hvis du ser på den vedlagte gjengetabell så er det opptil 3-gjenger i forskjell i større dimensjoner. Tror ikke gjengetabellene kan lages som kalkulatorer. Jeg har funnet en del på nettet, men alle er ikke like gode og skal derfor lete videre.


NPT koniske US- rørgjenger. BSP ( Rgj) vanlige rørgjenger. NPT er amerikanske rørgjenger , og brukes sjelden, men det forekommer.


Diameter er lik på disse, men stigningen er forskjellig i de fleste dimmensjoner.

Noen ganger kan det kanskje stå M20x7. Det betyr fortsatt at gjengediameteren er 20mm, men den viser også at stigningen(avstanden mellom hver gjenge) er 7mm. Hvis ikke stigning er oppgitt så gjelder ISO-standarden på stigning som man finner i gjengetabellen. Standard vinkel på gjengene er 60°, mens rørgjenger.


Skal NPT gjenger bli trykktette, må det benyttes et tettemiddel på gjengene. Tettemiddelet har også ha en smørefunksjon som hindrer kaldsveising og rivning av gjengene. Dette kan lett skje på rustfrie komponenter.


Deretter måler du med skyvelæret diameteren på hullet i mutteren. Denne diameteren vil være omtrent den samme som diameteren på gjengeboren som er blitt brukt. Ved hjelp av disse to målene går du inn i gjengetabellene og finner hvilken dimensjon mutteren har.

Commentaires

Articles les plus consultés