Gratis oppskrifter på pjoning

Vi starter med å legge opp et bestemt antall luftmasker og setter de sammen til en ring med en kjedemaske (kjm). Dette gir en fin oppleggskant . Opplæring i hekleteknikken pjoning. De grunnleggende maskene. Presentasjon av ny pjonebok.


Jeg fant en oppskrift i bladet Familien på lue og votter.

Det var ett tøft sett tenkte jeg. Gratis oppskrift på luksus! Her får du oppskrift på et herlig sett for dame.


Lue og votter er pjonet i Mirasol Miski garn, som er så mykt og deilig at det er ubeskrivelig! Send dette via e-postBlogg dette! Oppskriften er gjengitt med hennes tillatelse. PJONEDE VOTTER str (4-6) (8-10) ( M).


Garn: Fritidsgarn eller vamsegarn, heklenål nr.

Pass på å hekle litt løst, sjekk alltid at du ikke hopper over masker! Begynn å pjone i bakre ledd av luftmasken. Bakgrunnshistorikk og fremgangsmåte. Pjoning er en gammel teknikk som ble en del brukt tidlegere. Nå er den dessverre i ferd med å gå i glemme boken.


Teknikken er en blanding av strikking og hekling,Du bruker heklenål men hekler av strikkegarn. Så enkel at alle kan klare det! Det er også en enkel teknikk.


Du legger opp med luftmasker og videre arbeider du med kjedemasker. Til forskjell fra hekling stikker du nålen kun gjennom ett ledd av masken om gangen, noe som gir flotte strukturer. Når jeg lærte å pjone , . Jeg har hatt umåtelig stor glede av dette. Siden har jeg lest meg til finessene i Gyldendals store sy- og håndarbeidsbok, omtalt her, som Kjære Mor og jeg kjøpte på . Arbeidet gir et fint og tett mønster på rettsida, og glatt inni.


Fargen er fantastisk, men det er ikke så lett å få riktig fargegjengivelse på innebilder i vinterlys. Den er egentlig ganske lys blå, med en liten anelse lilla. Det hører også med votter i samme strukturmønster. Vil du prøve deg på denne oppskriften , kan du laste den ned gratis hos Monica .

Mitt beste råd er imidlertid at du. Bruker kattebørste på dem . Kjempeflott side, blir like inspirert hver gang. Men flotte bilder du legger ut av håndarbei fortsett med det :) Hilsen tidligere Mandalitt :) SvarSlett. Pannebånd og pulsvanter i pjoning. Enkel teknikk gir gode varme plagg.


Lett å lære, lett å lage. Ol lue – gratis oppskrift. Vi er som tidligere fortalt helt sportsgal i Dottie Dee, følger med på alt mens strikkepinner og heklekroker går. Og her har du oppskriften – kan du ikke hekle ? Da kan du bestille den og få den rett . Problemet var å finne oppskrift til denne pjona OL-lua, det var enklere tenkt enn gjort.


De fleste har laget luen i halvstaver etter som det ligner mest på mønsteret som blir når man pjoner, men jeg hadde mest lyst til å ha den pjonet etter som det er et gammelt fag som absolutt bør hedres og løftes til OL nivå . Jeg nevnte tidligere at jeg hadde planer om å pjone lue og pulsvarmere etter oppskrift jeg fant i boka Pjoning i mitt hjerte av Monica Schultz. Mønsteret heter Vintertiger, og jeg pjona lua først. Garnet jeg brukte heter Jade og er fra Gjestal. Det inneholder ull og alpakka, og . Denne luen er hakket og heklet i Drops Lima, med ull og alpakka. Samme som Drops Nepal, men litt tynnere.


Har ingen oppskrift , jeg bare lagde den. Men jeg hakket selve luen som om jeg skulle hakke et skjerf, heklet deretter toppen, og pjonet disse sammen til slutt, før jeg sydde sammen siden. Pjoning viser seg å egentlig være en ganske så enkel tekninkk, mye enklere enn det høres ut for.


Bare ordet pjoning får det til å høres kjempevanskelig ut.

Commentaires

Articles les plus consultés