Gammelt skap blir nytt

Et kjøkken- eller stuebord kan bli som nytt etter en omgang med sandpapir og noen strøk med lakk. Gammelt bord som kunne endt på fyllinga. Vitrineskap fikk nytt liv på hytta. Vi delte et gammelt brunt vitrineskap på midten og plasserte delene motsatt mot hver sin vegg for å gi “alkove-følelse” på barnerommet på hytta.


Laget sokkel nederst og bygget ned taket mellom skapdelene. Ungene ble veldig fornøyde, og det var et artig prosjekt!

Dette forteller til Monica . Min mor hadde et gammelt skap bortgjemt på et kott i andre etasje i huset de bor i på Aurskog, og med litt maling og kjærlighet har det nå fått et nytt liv i Sydoverveien. Gjesterommet har nå fått et nytt familiemedlem, og sammen med kommoden som skal pusses opp i påsken blir dette rommet veldig fint. DETTE GJORDE JEG MED SKAPET - før og etter bilder. Jeg skulle vise dere et skap.


Men langt i fra nytt i historien. Jeg liker godt hvite møbler jeg, men jeg setter som sagt veldig pris på at ikke all historie blir visket ut i hvitmalingen heller. Og når jeg var på loppemarked var jeg på utkikk etter ett litt koselig ståskap til å ha der.


Vi byttet også ut glasset som var i døra, men valgte å beholde det gamle preget med nøkkel får å åpne skapene.

Etter å ha malt i flere timer hver dag de siste fire dagene, ble jeg endelig ferdig med dette skapet sent i går kveld. Sånn så det ut før jeg startet. Et flott gammelt skap med masse utskjæringer. Selv om det enda mangler et par lister langs golvet på loftsgangen, lar det seg fint gjøre å sette på plass møbler.


Opprinnelig var det umalt med hyllepapir, men det blir både lysere og lettere å vaske med litt maling. Hyllepapiret er selvsagt beholdt. Av og til e da ikke så lett og se atte gamle skap faktisk kan bli rasande flotte med få grep, som detta gamla skapet her som eg fekk kjøpa for ein billige penge på et bruktsted. Eg hadde nemlig lyst på et nytt titteskap på stuo mi her og eg har ikke milliona te kjøpa desing og innredning, og heilt ærligt så synes . Et interiør hvor man kombinerer gammelt og nytt blir , nesten uten unntak, mye flottere og mer spennende enn ett hvor alt er nyinnkjøpt.


Nå er jeg i ferd med å rydde i listene min e på bloggen. Noen linker er ikke aktive og sånn. Legger ut noen bilder av et gammelt furuskap jeg pusset opp i forrige uke. Det kan imidlertid være . Vi hadde et desperat behov for mere lagringsplass til klær ute i yttergangen. Et gammelt skap blir nytt.


Made with love by Greta Karoline. Ingen kommentarer: Legg inn en kommentar. Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Nyere innlegg Eldre innlegg Start. Abonner på: Legg inn kommentarer (Atom). Fikk et gammelt vitrineskap av mamma som hun hadde malt hvitt. Jeg byttet ut knottene disse er fra skeidar, hjertet fra casa interiør, kopper fra home and cottage. Ble så fint i stua:) Lagt inn av Kristine Hagman kl.


Send dette via e-postBlogg dette! Let frem sandpapir, små og mellomstore pensler, maskeringsteip og fem farger du liker, vi har brukt de samme fargene som på det lille skapet med . Er ikke dette et flott, gammelt skap? Her har jeg pusset og sparklet et par sprekker.


Jeg elsker glassdøra med den fine tredekoren på dette skapet. Har noen ideer, og det er ikke lett å bestemme seg. Her er underdelen med skuffene.


Etter at jeg endelig har fått malt det gamle søte skapet mitt! Selv har hun også valgt å pusse opp ting heller enn å investere i nytt. Hvis du synes at det høres ut som en vanskelig oppgave, kan hun berolige med en.


Kommoder, skap , bord og lignende kan dekkes med stoff eller tapet. Sett på nye knotter på skuffer og skap. Vi er tilbake på barnerommet fra forrige post, da vi så på sengekroken til den lille frøkna som bor her. Med utgangspunkt i fargene rundt sengen hennes malte vi et gammelt skap og noen stoler i lilla og rosatoner. Før vi maler med Trestjerner Gulvmaling vasker vi skapet godt med Trestjerner gulvrens og pusser litt . Særlig setet var veldig falmet og skittent.


Når man er så heldig å ha en mor som er møbeltapetserer, så må an jo gripe sjansen! Gjorde mye selv og fikk hjelp til det vanskeligste. Takhøyden er 2ca, så uansett hva jeg velger blir det vel foringer i topp. Taket er duk i fra gammelt av som er trukket, ser fin ut nå men river jeg skapet der så må jeg vel garantert legge nytt tak også.


Tar opp igjen denne tråden til uken når jeg har nøyaktige mål og bilder av rommet. Blir litt enklere da tenker .

Commentaires

Articles les plus consultés