Fjellhytte interiør blogg

Se våre unike kolleksjoner, besøk Byggebloggen blogg. Inspirasjon til hytten og for å få det mer koselig? Her har vi samlet noen lekre hyttebilder med høst og vinter- interiør.


Jeg heter Marianne de Bourg. Jeg er en blogger , skribent og stylist som ønsker å inspirere DEG.

Tusen takk for at du besøker bloggen min. Håper du blir inspirert! Reisen til hytta på fjellet har for meg blitt mye mer spennende de siste årene. Ikke bare er Stor-Elvdal den største kommunen i Sør-Norge i areal, her er det i tillegg masse elg. Nå også mange ulike utrykk for elgkunst.


Du kan oppleve en spennende reise i gjennom Østerdalen. Trær fulle av elggevir med . Har du en fin, gammel fjellhytte som trenger en oppfrisking?

Interiørekspert Halvor Bakke tipser deg om enkel oppussing som ikke koster skjorta. De fleste har et spesielt forhold til hytte og hytteturer, og mange av oss eier en perle på fjellet eller en fritidsbolig ved sjøen. Dessverre er hytta synonymt med gulnet furu og gamle . Disse fjellhyttene gir oss inspirasjon.


Instagram er en stadig kilde til inspirasjon på interiørfronten. Nå som vinteren er her, titter vi stadig innom ulike hashtags for å få hytteinspirasjon. Her er noen utvalgte som vi liker, men sosiale medier byr som kjent på et hav av ulike stiler. Her får du interiørtips og inspirasjon til oppussing av hytter innendørs.


Hyttene du ser her befinner seg . Da er barna i seng og vi har fått satt oss ned med alle katalogene jeg fikk med meg fra hyttemessa i helgen. Ja, eller Fredde blar mens jeg blogger bittelitt. I Telemarkhytter sin katalog var det noen knallfine bilder av en hytte. Nå er jeg på vei opp til hytta i Trysil.


Jeg og pappa kjører lastebil full av møbler og smånips. Hytta var i utgangspunktet ganske ny, men brant helt ned i dese. Se hvordan den trauste fjellhytta ble frisk og fin med nytt interiør - for lite penger.


I dag har jeg derfor funnet et knippe fjellhytter med interiør som i alle fall minner meg om fjell, vinter og hyttekos :o) Jeg forbinder fjellhytter me gyldne eller mørke tømmervegger, tunge takbjelker og rutete vinduer.

For å utfordre min egen oppfatning av hvordan en fjellhytte skal se ut, har jeg lett fram hytter i . Lag en idéplansje som viser ideen og stemningen til det ferdige resultatet (bruk gjerne Pinterest og interiørblader som inspirasjon). Hvis man holder seg tro til en . I Gålå på Lillehammer ligger det en svært sjarmerende hytte som eies av min gode venninne Sølvi og hennes familie. Denne helgen hadde vi en skikkelig kosetur for store og små. Lene blogger om trender, tips og inspirasjon. Trenger ikke stort mer enn dette.


Her kommer det mere hytte inspirasjon. Det dreier seg om interiørbeis og gulvolje , og hva det kan gjøre med ubehandlede vegger og gulv. Dette gjelder selfølgelig i huset ditt også, eller på bordet;) Det eneste som er veldig viktig å huske på med beis, er at underlaget påvirker fargen 1. Den flotte peisen i skifer går helt til taket. Mønt tak i deler av stua gir et ekstra luftig preg. I en hytte nær skogen er det naturlig å bli inspirert av de grønne og brune tonene fra gress, mose, blader og kvist.


Etter noen år med hytte på Gautefall, bestemte oss for å starte på vårt eget hytteprosjekt. Vi ville ha noe annet en laftetrenden - ei moderne hytte med mye lys og luft. Nærmere bestemt Gamatun - med skiløyper og natur like.

Commentaires

Articles les plus consultés