Koke kraft på kyllingskrog

Del kyllingskroget i mindre biter og legg alt i en kjele. Legg i grønnsakene og fyll på vann så det akkurat dekker. Og det er enklere enn du kanskje tror!


Her i kåken er det Jon som er kraftekspert og kraftkoker. Når sant skal sies, har jeg til nå ikke kokt kraft en eneste gang.

Likevel står det en kjele og småputrer minst en gang i uken, og i kjøleskapet er det alltid kraft tilgjengelig. Han er en skikkelig kraftpappa. Ok, dette er kanskje ikke en revolusjonerende oppfordring - men det kan jo være greit å bli minnet på at skroget fra en helstekt kylling er prima utgangspunkt for å koke kraft.


Har en følelse av at mange tenker at det er alt for mye pes. Men det er det virkelig ikke: Hiv kyllingskroget i en stor gryte med vann og . Mange mener at kraft på flere måter er en ungdomskilde, med sin styrkende effekt på hu hår og negler. Slik koker du hjemmelaget kraft.


Kraft basert på kjøtt, fisk, fugl eller grønnsaker kan du lett koke selv.

Her får du de gode tipsene og oppskriftene. Ved å først skjære av lårene og eventuelt vingene og deretter bryststykkene, får man et flott skrog å koke kraft på. I korthet går kraftkoking ut på følgende: Brune, koke , sile, redusere. Dette er utrolig enkelt, det krever få ingredienser og går relativt raskt.


Du må selvfølgelig la kraften stå og putre lenge, men du trenger ikke sitte og se på ;). Det er sjelden det passer å koke kraft samme dag som jeg parterer kyllingen, så da slenger jeg skrogene i fryseren. Jeg har nesten alltid kyllingskrog i fryseren. Da er de alltid tilgjengelige på en ellers lat søndag som måtte passe perfekt til kraftkoking.


Det samme kan du gjøre med urtestilker. Kraften skal nå småputre i 2-timer for konsentrert smak- anbefales. Totalt etter timer ga det dl aromatisk kyllingkraft hos meg. Avkjøl, og frys porsjonsvis etter forbruk. Hjemmelaget kyllingkraft.


Temmelig enkelt å lage, og det er verdt tiden det tar å koke kraften. Så løp og kjøp en hel kylling, . Rene bein, skalldyrskall, kyllingskrog , fiskehoder renset for gjeller og blod o. Til skalldyrkraft er det best å knuse skallene godt på forhånd.

Fres de knuste skallene godt og flamber gjerne med et par ss cognac. Tilsett grønnsaker, gjerne også hvitløk og en skje tomatpure. Har du alltid lurt på hvorfor suppa smaker så mye bedre på restaurant?


Legg bort suppeposene, og kok din egen kraft. Smaksmessig har jeg alltid likt best kraft kokt på bein fra kylling. Jeg bruker å kontakte ferskvaredisken i butikker som fører produkter fra Holte gård.


Jeg ber dem bestille skråg i slengen i tillegg til noe krås og også føtter når jeg er i det tøffe hjørnet. Da man normalt får en hel del fett i kraften når man koker kraft går det an å skru av kokeplata før man legger seg og skru den på igjen straks man står opp. Har ikke hatt eddik i vannet og jeg er usikker på om det må til på et kyllingskrog som først ble langtidsstekt i leirgryte. Kyllingkraft eller buljong lager du enkelt fra bunnen. Du kan også bruke hel kylling.


Kjøp en hel kylling, skjær ut fileter og bruk skroget til å. Mat og medisin i ett - medisin er dyrere! Forebygging er alltid smartere enn påtvunget etterpåklok behandling! I butikker som selger Holte-kylling, kan du spørre om det er mulig å bestille skrog, krås og kyllingføtter til å koke kraft på. I butikken jeg har undersøkt, får jeg eks økologiske kyllingskrog til 2kr . En bestemor jeg snakket med kokte kraft og leverte på døra til sin datter ett par ganger i måneden sammen med noen hjemmelagde . For å lage verdens beste supper, må du først lære deg å koke din egen kraft. Når vi deler kyllingen er det lår og brystfileeter som er de beste delene.


Disse bruker vi til andre retter. Jeg vil tro mange ville kastet kyllingskroget , men gud forby, da det er utrolig enkelt å koke skikkelig god kyllingkraft på det! Og like enkelt er det da å bruke kjøttet fra skroget i kyllingsuppe.

Commentaires

Articles les plus consultés