Hvordan bruke dekkskum

På med den gule vesten, frem med jekk og reservehjul. Men under bagasjelokket ligger det bare en boks med skum og en kompressor – og så venter en møysommelig prosess. Denne saken handler oBilhold. Har du satt deg inn i hvordan du bruker reparasjonssettet til dekk?


Vanskelighetsgrad: Enkelt.

Eller hva jeg skal kalle det. Hvordan fungerer egentlig dette? De siste dagene har mitt venstre fordekk begynt å lekke luft. Jeg har blitt tipset om å bruke dekkskum.


Det skal visstnok tette små hull. Synes det høres litt i . Måtte da kjøpe ny slange, og bruker du dekkskum i dekket, bør du hive det også etterpå.

Er visst ikke så godt å vakse det bort. Dekk lekker luft - hva nå? Lappe punktering med punktering på boks skum - Teknisk og. Trygt å kjøre med punktert dekk som er reparert med skum?


Punktering: Hva gjør du når dekket punkterer? Kan ikke bruke utstyret. Det er veldig mange der ute som ikke aner hvordan de bruker tetteskummet, eller utstyret som trengs for . Du åpner bakluka for å finne fram reservehjulet, men i stedet finner du en liten kompressor og en boks med dekkskum. Du fyller dekket med skummet, og begynner å pumpe - men det skjer ingen ting.


Så ser du at dekkskummet bare tyter ut av dekket. Det er mørkt, det er øde, og mobilen er uten dekning. Reservehjulet er borte fra de fleste nybilene. Det gjør bilprodusentene for å spare vekt, plass og penger.


I stedet er bilene utstyrt med et reparasjonssett. Problemet er at mange bileiere ikke aner hvordan dette skal brukes, det fører blant annet til at mange må ha veihjelp hvis de punkterer.

Brukte dekkskum for å lappe dekket mens jeg var midt i ødemarka i Sverige. Joda, fylte på å trodde at alt var gulle godt . Lurer bare på hvordan felgen blir seende ut innvendig med sånn gørr. Blir en sånn svart masse, men ikke værre enn at dekk gutta fjærner det som er galt, resten blir inni felg og . Er det ikke forbud mot plugging av dekk på MC, i Tyskland? Ligner på dekkskum , men er noe en fyller på mens dekket er friskt og fint, og som tetter eventuelle hull i slitebanen som måtte komme.


Bruker dette på det meste av dekk . Nå er vi i startgropa for å levere dekkskum på ettermarkedet, sier kjedesjef i Mekonomen, Dag Inge Simonsen. Vi holder på å sluttføre en avtale med en leverandør nå, sier han. Har kjørt vogn med lufthjul i snart år (simo kombi) og har enda ikke punktert.


Ideen om dekkskum hørtes fin ut. Men fungerer det på sykkelventiler da? Trodde de var beregnet på bilhjul som har bilventiler? Husk at du kan bruke den på båten.


Det tar bare noen få minutter. Se videoen med Annemad og Benedicte fra Kvindernes Bilmagasin. Så kan jeg bestemme meg hva som skal gjøres med det punkterte dekket (reparasjon eller erstattning med ny sannsynligvis på begge sider).


Men jeg går ut fra at det kommer til å være billigere enn å bruke Nissan sin løsning uansett. For min egen del bruker jeg MINST minutter om jeg må stoppe å bytte slange i bakhjulet. Ser at man får tak i punkteringsskum som man guffer inn i slangen og kjører videre. Vel, karma har bitt meg i rumpen som dere kan se på bildet nedenfor.


Noen her som har peiling på hvordan man fikser dette 19:på en lørdag? Noen har foreslått å bruke dekkskum , men jeg er ganske tilbakeholden om å bruke det. Det er selvsagt ingen garanti for at det fungerer,. Vi bruker det bare når vi ikke gidder å skifte der vi er. Jeg tror han bare har latt være å følge.


Som sagt, vi bruker det når forholdene er for ufyselige til at vi gidder skifte til reservedekk. Da kommer plugging i alle fall ikke på tale.

Commentaires

Articles les plus consultés