Dur og moll på engelsk

Begrepene moll og dur har en lang, sammenvevd . Veldig greit å vite om neste gang jeg kommer borti minor og major key- begrepene eller neste gang jeg hører en låt og kan si hvorvidt den er i dur eller i moll. Som Mondrup så rigtigt sige, så er Major = Dur , og Minor = mol. Claus Flid: Forum Donator Forum Donator . Det eneste jeg har fått forklart av teori har vært på engelsk.

Takk for linken, kakesjef! Skal lese gjennom hele den, jeg. Dur og moll skalaene er den vestlige verdens grunnleggende skalaer. Vær oppmerksom på at norsk H kalles B på engelsk , og at norsk B kalles Bb på engelsk.


Glosbe, online ordbok, gratis. Bla milions ord og uttrykk på alle språk. Dominantisering - Inget namn på engelska.

Открывайте новую музыку каждый день. Лента с персональными рекомендациями и музыкальными новинками, радио, подборки на любой вкус, удобное управление своей коллекцией. Hver av disse tonene representerer sin durtoneart. Det er også vanlig å ta med parallelltonearten i ren moll.


Vår tone h heter derfor på engelsk b, mens vår b kalles b flat (fr. si bémol, it. si bemolle). Bokmål oppslagsor dur Les høyt. Monika Nordli gikk fra moll på debutplaten – og til dur i dag. Engelsk , as opposed to moll. På det nye albumet, som kommer denne uken, er det en sang kalt Major Mode – altså dur.


Jeg oversatte den, fordi det er mange av de eldre hjemme som ikke forstår engelsk , også min egen bestemor, sier hun. I dette vinduet skal du finne tabell fork. Akkorden kaldes på engelsk augmented sixth chord. Du ser den karakteristiske forstørrete sekst mellom ass og fiss, -mellom den det lave 6. Når den altererte vekseldominant forekommer i dur , vil den inneholde to skalafremmede toner, her tonene ass og fiss.


I moll finnes det lave . Hvis du ikke har noe problem med å studere litt på engelsk synes jeg Skjult innhold - vennligst logg inn er fin, har god progresjon og en drøss med øvelser.

Og kanskje dere har sagt det, men jeg klarer ikke å lese det enda: Er kvint sirkelen og Dur og Moll skalaene det samme akkurat? For å kunne spille en 12-takters blues i E- dur , må du kunne fire akkorder. Dette er E, E Aog H7.


Jeg har i den norske fremstillingen valgt å bruke H og H men velger likevel den engelske Bb for tonen en halv tone under H (norsk B), for ikke å gjøre det alt for forvirrende. I engelsk terminologi finnes ikke .

Commentaires

Articles les plus consultés