Trekke om stolrygg

Frem til jeg prøvde det selv, var jeg også vettskremt ved tanken på å forsøke å trekke om en stol, men nå må jeg beherske meg så jeg ikke fyller opp leiligheten min med skatter. Til venstre er baksiden av stolryggen , med polstringen (og et lag platevatt) løftet opp, og til høyre ser du undersiden av setet. Langs veggene står ferdige og uferdige stoler og en stor hylle med stoffer i bunker og ruller.


Verktøyene er pent organisert over arbeidsbordet med den grønne, gammeldags symaskinen fra Husqvarna. Kristoffer Nokken (35) setter store knappenåler med gule knotter langs kanten på en stor gul stolrygg. En instruksjonsvideo om hvordan man trekker om et stolsete.

Det er ganske lett å trekke om slike stoler, man demonterer dem, kopierer det gamle trekket, og prøver å sette dem sammen igjen. Under følger en mer detaljert beskrivelse av hvordan jeg trakk om min stol og hvordan du kan gjøre det samme. En gammel stol som trenger fornyelse. I dag ble jeg ringt opp fra barnehagen rett før lunsj med beskjed om at Niklas har feber i over 39.


Så da var det bare å pakke sammen sakene og få hentet lillmann. Stakkars lille gutten var varm som en liten glo når jeg kom og hentet han. Små røde prikker i ansiktet og skikkelig pjusk.


Nå ligger han og sover, . En spisestuestol kan få nytt liv med et nytt stoff.

Så lenge du har en spisestuestol med løst sete kan du fornye setet selv. Mål setet, klipp til stoff, og stift det på plass på setet. Les også: Tre stuer - tre måter å innrede på.


Se hvordan du lager nytt stolsete i videoen over. Det er mange som spør meg om det er vanskelig og trekke om en gammel stol og svaret er nei ! Her viser jeg bilde for bilde hvordan jeg trekker om en Rokokkostol. D Disse knappene er faktisk fra to gamle puter jeg kjøpte på Kid for en stund siden :P Men tror man får . Det er første gang jeg har prøvd meg på å trekke om en stol, men jeg må si det gikk over all forventning. Det var ikke så vanskelig som jeg hadde trod men litt tidkrevende og kronglete er det jo.


Rydd vekk alt på stuegulvet, for dette prosjektet tar litt plass. Brukte tre kvelder på jobben, men burde være fullt . Hurum anbefaler nybegynnere å starte med å trekke om en spisestol, og heller overlate ørelappstolen til proffene. VERKTØY: For å trekke om en stol trenger du blant annet saks, tang, syl, lintrå og nålepute. NATURMATERIALER: Ull, krøllhår og gress brukes som fyll til sete og stolrygg.


Synes du det er for komplisert. Trekk om sete og stolrygg med hvert sitt stoff. Tekstileriet er kun åpent de neste to ukene.


En stol med fast sete og rygg er et bra valg n at stolens rammeverk arbeidet. Vi valgte et jeansstoff med brede stri vi syntes det ga stoltypen et ny.

Når du velger stoff, må du . Stolen kjøpte jeg en tid tilbake på den lokale brukthandelen. Den har blitt stående i gamledrakten sin en stun men i dag var det forandring på gang. Slik kan de gamle stolene bli som nye. Alt du trenger er nytt stoff og litt gulvolje!


Da jeg trakk om denne levde jeg meg helt inn i kurvfletteverden. Skulle ønske jeg hadde tid til å flette en hel stol. Denne ble trukket i mønstrete stoff fra Romo.


Så begynte jeg å formsy trekket til ryggen, og det var utrolig mye mer jobb enn det først så ut til - stolryggen svinger nemlig ganske mye ut og inn i alle mulige retninger, men tilslutt passet trekket perfekt. Så la jeg stoffet pent i folder, slik at jeg kunne stifte stoffet på plass under stolen - etter drøssevis av stifter . Han ga tegn til at jeg skulle gå ved siden av ham, for jeg var ikke sterk nok til å trekke. Jeg kommer straks tilbake.

Commentaires

Articles les plus consultés