Antikke rosemalte kister

Den første kista peker mot Telemark, og fra en tidsepoke hvor rosemalingen hadde gått litt av moten. Noen (få) tusenlapper bør det være snakk om, men ta bedre bilder, og la noen sakkyndige se på dem. Vi har nå rosemalt antikk kiste fra Finn. Nydelig antikk rosemalt kiste til salgs, er i utstilling i vår butikk i Kirkeveien OSLO. Bredde: 112cm Høyde: 60cm Dybde: 57cm Kr.


Her kan du gjemme dine skatter, pen kiste. Berehandtak, nøkkel til lås som kan låses. Fraktkostnader på kr 170. Ingen informasjon er tilgjengelig for denne siden. Selger en fantastisk fin gammel kiste , med oppbevaringsplass.


Funksjonelt og praktisk. Den er i veldig fin stand og er brukt lite. Den har en liten sprekk på lokket. Jeg har arvet en rosemalt kiste fra min oldemor.


Nå skal vi flytte og endelig har jeg plass til. I borgerlige miljøer ble kistene ofte dekorert med malte våpenskjol de mange bevarte kistene fra bygdemiljøer er viktige kilder for å vise tradisjon og variasjon i rosemalingen. Bryllupskister dokumenterer ofte med sin dekor en pakt mellom to slekter. Kistebrev var et enkelt utført og billig trykk som var limt under et kistelokk. Jeg rengjør den grundig med grønnsåpe med jevne mellomrom, men lurer på om jeg bør.


Hva kan jeg gjøre for å få opp litt lød i overflaten? Rosemalt liten kiste med innhold. Alle priser er oppgitt per stykk, ikke per sortiment. Rense treverket uten å ødelegge. Vi anbefaler å rense møbelet først med Liberon Møbelrenser og voksfjerner, for å fjerne støv, skitt, fett og evt.


Hvordan vet du om kommoden etter oldefar bør gis til loppemarked eller selges som rådyr antikvitet? Nå er det lenger mellom trau, bondebord og rosemalte kister. Enkle linjer passer inn i et moderne minimalismeinteriør.


Men rokokkostoler er alltid moderne. Madame de Pompadour hadde stor innflytelse på møbelstilen . Kan hentes i Ringebu i høstferien. Antikk , rosemalt kiste selges.

Commentaires

Articles les plus consultés